Kamis, 26 November 2015

Mint Keluarga Kejutan

Mint Keluarga Kejutan

Saya membawa beberapa bentuk pudina dengan saya hanya kira-kira mana-mana saya pergi. Ia melakukan banyak pekerjaan jadi saya tidak memerlukan dompet keseluruhan penuh dengan ubat-ubat herba. Ia adalah saudara melakukan lebih.

Mint: Terdapat beberapa tumbuh-tumbuhan yang tergolong dalam kategori ini. Spearmint dan pudina adalah yang paling biasa daripada mereka, tetapi terdapat banyak perisa lain. Apple dan coklat dua jenis yang sama. Dua lepas hasil tanaman adalah untuk menunjukkan, bau dan tujuan masakan.

Dua yang pertama, pudina lebih kuat dalam kedua-dua rasa dan tindakan, tetapi mereka boleh ditukar ganti pada tahap tertentu. Saya menggunakannya untuk masalah perut, terutama mabuk. Saya juga menggunakannya untuk sakit tekak, batuk dan sebagai perangsang mental. Perkara yang kemas mengenai pudina adalah bahawa ia sebenarnya digunakan dalam aromaterapi untuk tujuan itu ... dan ia berfungsi. Oleh kerana ia juga terdapat dalam banyak penyegar nafas (di mana ia melakukan pekerjaan yang baik), ia adalah mudah untuk menjalankan sekitar.

Lemon Balm: Jika anda melihat bahagian tumbuh-tumbuhan di tepi, ia adalah jelas kedua-dua adalah berkait rapat. Walaupun warna dan bentuk yang sedikit berbeza daripada spermin, bentuk keseluruhan adalah sama. Lemon balsem digunakan sebagai relaxant ringan dan boleh bertindak seperti antihistamin yang sederhana. Ia juga * suka * oleh lebah.

Basil: Walaupun tumbuhan pertama yang dibincangkan adalah perennials, selasih adalah tahunan. Ia adalah herba yang biasa memasak, terutamanya untuk resipi Itali, dan sangat aromatik. Basil boleh digunakan untuk menyelesaikan sakit perut, dan dipercayai sebagai penghalau serangga. Periuk tumbuhan kadangkala ditetapkan pada tingkap dan di pintu untuk menghalang lalat.

Rosemary: Terdapat beberapa jenis tumbuhan ini. Satu menjalar rosemary dan yang lain adalah rosemary pokok. Yang terakhir ini boleh tumbuh agak tinggi. Herba pedas digunakan dalam pelbagai masakan, dan semakin kuat batang telah digunakan sebagai lidi untuk memanggang udang dan ayam.

Kilang itu mempunyai beberapa kegunaan herba. Ia boleh mengurangkan kemurungan yang ringan, meningkatkan memori dan membantu dalam penghadaman. Ia telah digunakan dengan harapan untuk tumbuh semula rambut, tetapi kajian yang dijalankan setakat ini tidak mencukupi untuk mengatakan sama ada atau tidak ia berguna dengan cara itu. Ia juga menyebabkan tekanan darah meningkat, jadi gunakan dengan berhati-hati jika anda mempunyai tekanan darah tinggi.

Sage: Orang dengan kudis dalam mulut mereka boleh menghargai sifat-sifat penyembuhan renek ini. Ia juga boleh membantu dengan sakit tekak dan sebagai selepas bercukur. Kajian baru menunjukkan ia boleh meningkatkan daya ingatan. Jika anda sedang menyusukan anak, anda mungkin mahu mengelakkan herba ini. Ia mengeringkan susu ibu, dan sering digunakan apabila ia adalah masa untuk memberhentikan penyusuan bayi.

1 komentar: