Kamis, 26 November 2015

Bawang putih - A Perubatan Herba Besar

Bawang putih - A Perubatan Herba Besar

Adakah anda suka makan bawang putih? Mungkin ramai orang yang terganggu dengan nafas bawang putih selepas mengambilnya. Sebagai perkara fakta, ianya lebih bermanfaat untuk menyembuhkan pelbagai penyakit dalam badan anda. Ia dikatakan sebagai ubat ajaib yang boleh menghalang semua daripada selesema biasa dan sejuk ke Wabak. Hanya untuk maklumat, anda boleh menggunakannya sebagai ubat yang hebat untuk ejen kebaikan yang banyak untuk merawat jerawat anda.

Selain itu, ia juga berguna untuk menggunakan bawang putih mentah untuk mengawal tahap kolesterol yang tinggi. Ia juga berguna untuk menghalang anda daripada digigit oleh nyamuk kerana ia berkesan kerana menjadi penghalau nyamuk semulajadi. Sebagai titik fakta, nama Latin bawang putih adalah Allium sativum. Ia tergolong dalam keluarga bawang Alliaceae termasuk bawang dan bawang merah, daun bawang dan bawang. Anda boleh menggunakannya untuk tujuan masakan dan perubatan.

Secara umum, ulas merasa kuat bawang putih mengandungi lebih sulfur dan nilai itu lebih terapeutik di dalamnya. Beberapa orang telah mengesyorkan bahawa bawang putih ditanam secara fizikal cenderung ke arah tahap sulfur yang lebih tinggi dan oleh itu lebih besar manfaat kepada kesihatan. Ramai orang memilih untuk mengambil makanan tambahan bawang putih untuk mengelakkan nafas bawang putih.

Ia adalah antibiotik semulajadi yang kuat yang menggalakkan kesejahteraan jantung dan sistem imun dengan sifat-sifat antioksidan dan membantu mengekalkan peredaran darah yang sihat. Salah satu kebolehan yang besar adalah keupayaan untuk meningkatkan aktiviti sel imun. Dahulu kala di Mesir ia digunakan untuk kekuatan dipertingkatkan dan daya tahan.

Ia adalah ubat yang hebat untuk merawat tekanan darah tinggi, kanser, selesema, jangkitan dan penyakit jantung. Terdapat beberapa kajian yang melihat kepada risiko kanser perut amat luar biasa. Kajian ini telah diambil di China. Pemeriksa mendapati bahawa perokok dengan tinggi bawang putih makan mempunyai risiko kanser perut lebih rendah berbanding perokok dengan makan bawang putih yang rendah. Ia hanya satu bukti yang menunjukkan bagaimana bermanfaat ia adalah.

Ia berfungsi sebagai antioksidan. Ia boleh membantu untuk mengelakkan kesan kerosakan nikotin dan melambatkan perkembangan penuaan hati anda dengan menghentikan peroksidaan lipid. Jika anda mempunyai sejuk, anda perlu mengambil dua atau tiga ulas setiap hari dan satu cengkih untuk memperbaiki dan meningkatkan kesihatan anda. Jangan sekali-kali gelombang mikro bawang putih kerana ia membunuh bahan-bahan aktif dan makanan tambahan bawang putih boleh kait dengan dadah pasti sebagai contoh antikoagulan.

Berhati-hati dengan mengambil bawang putih tambahan kerana ia boleh mengganggu struktur pencernaan anda. Sebelum mengambil bawang putih sebagai ubat herba anda, anda perlu hubungi dengan doktor anda jika anda tidak pasti mengenai apa-apa. Sebagai perkara fakta, Bawang putih adalah paling berkesan apabila dicincang dan dihancurkan dan apabila mentah. Apabila memasak bawang putih tunggu sehingga yang terakhir sepuluh minit memasak untuk memasukkan bawang putih. Jangan sekali-kali mengambil bawang putih dan bukannya makanan yang seimbang patut.

Tambahan pula, memakan bawang putih secara teratur dapat menurunkan tekanan darah, jumlah kolesterol tetapi menaikkan jenis-baik HDL kolesterol. Ia juga berkesan untuk memusnahkan jangkitan menyebabkan bakteria dan virus. Ia boleh meningkatkan peningkatan peredaran darah dan mewujudkan lebih banyak sel-sel pembunuh semulajadi dalam darah yang akan melaksanakan ketumbuhan dan jangkitan. Ia juga adalah benar-benar berkesan untuk mengurangkan risiko pembekuan darah yang bertanggungjawab bagi kebanyakan pukulan dan serangan jantung. Ia juga baik untuk peraturan fungsi perut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar